2016年11月8日 星期二

醫學誌.一次照大腸鏡的經歷

照大腸鏡的心路歷程~
圖片來源:Wikipedia

廿六歲照大腸鏡就好似中學生做社會人士做既事咁,一般照腸鏡都係50歲以上人士先會做,我足足後生一倍,不過因為最近身體出左少少問題,在醫生建議下,上個月就做左腸鏡和胃鏡啦!


應承左至睇到張事前準備清單真係有少少後悔咁爽口話做大腸鏡,因為好鬼麻煩(不過最麻煩其實係保險,搞左我勁耐),唔係就咁去照就得,而係要三日前就要做好多準備,當中包括飲食控制、灌腸清腸胃。

以下係我順時序經歷呢三日準備照腸鏡的心路歷程:

18/10 開始控制飲食
  • 正式開始「低渣飲食」(台灣係咁叫),個名好好笑,香港叫「低纖維飲食」,即係唔食高纖維的食物,例如菜呀糙米呀都唔食得。
  • 原來唔食菜,會覺得好唔飽肚。
  • Lunch食左海南雞飯,纖維來講應該接近零,脂肪來講就爆標啦。lol
  • 平時下午tea time我都會食個細蘋果,呢日就唔食得。
  • 唔食菜又唔想食咁多肉,只好食白飯和魚,飽肚感不足。
  • 唔飽會瞓得唔好。

19/10 晚上要開始飲瀉水
  • Oh shit,大姨媽到!
  • 診所打電話來confirm booking個時,就問月經到照唔照到大腸鏡?姑娘問左醫生話Okay,亦無咩要特別處理。
  • 不過我都係決定試下用棉條,無咁核突。(好似係)
  • 中午食完午飯之後就只可以食流質野,仲要係CLEAR fluid diet,即係粥都唔食得,只可以飲湯、隔左渣的果汁。
  • 我的「飢饉三十」開始啦。
  • 肚餓和M到真係雙重打擊。
  • 去鴻福堂買左兩包湯飲,呀呀呀無飯落肚好餓呀。
  • 鴻福堂啲湯好方便,熱定比你仲有個杯。
  • 返到屋企飲完湯就準備飲瀉水啦,要準備隨時去廁所。
  • 診所係開Klean-Prep粉劑俾我,據說粉劑最好飲,另有更難飲的濃縮支劑。
  • 一小時飲一公升,一共要飲三公升。
  • 其實一飲飲咁多,都係會變成好難飲,好難飲,好難飲。
  • 係好膩的奶粉混鐵腥味。
  • (粗口粗口粗口)真係好難飲。
  • 沖左2公升,飲左1公升都仲未開始急。
  • 個肚飲到好脹好飽,啲水再飲未到胃就想湧返上黎。
  • 真係忍唔住噴左少少出黎。
  • 飲左1.5公升,終於有急住去廁所的感覺。
  • 山洪暴發。
  • 之後,每隔10幾分鐘就去一次廁所,有時係一行出廁所門口就想返入去。
  • 真係好似廣告話個啲道友咁,「每十分鐘去一次廁所」,大家千祈唔好吸毒呀!!每十分鐘去一次廁所,好慘架!
  • 痾到咩都痾唔出,淨係得水,終於可以收工。
  • 建議真係盡量痾清,連水都痾清,先好瞓,我瞓瞓下個肚啲水咕咕聲,又係要起返身去廁所真係好麻煩。
坊間有好多減肥保健產品話自己點點點清宿便可以減到肥,究竟「清宿便」清到如照腸鏡要咁乾淨的程度有無幫你減到磅?我飲瀉水前到第二朝去到診所磅重,係輕左0.1kg咁多,多謝晒。


20/10 照鏡日
  • 呢日我請左假唔使返工。
  • 我個booking係10點,9點半要到診所。早啲好,早啲搞掂早啲可以食返野。
  • 7點起身要灌腸,要吱一支灌腸劑水入屁股洗腸,來個終極一痾。
  • 之後就再無野落肚,包括飲水都唔得。
  • 係屋企梳化瞓多幾個字就出發去診所啦。
  • 係呢個時候,我覺得個人有少少脫水。
  • 好想飲水。
  • 好想食早餐。
  • 返來到中環,診所就係中環娛樂行,超級方便。
  • 然後姑娘講解下流程和安排換衫。
  • 正式開始!!好緊張!人生第一次入手術室!瞓係張床度軟林林冷氣岩岩好好舒服,等緊醫生來開始!
  • 醫生來到,姑娘係我個口度打藥準備做胃鏡,再幫我打麻醉,醫生同我講會有少少暈,然後…無然後啦。
  • 因為我瞓著左,瞓到不醒人事。
  • 到我有知覺個時,就剛剛做完檢查準備推我出返去啦,而我仍然係好眼瞓,個人完全郁唔到,淨係約莫聽到醫生講我一定好累啦。
  • 我繼續係診所瞓,瞓左足足成個鐘,我先醒,再慢慢想起身。
  • 等左一陣拎報告等醫生填埋保險claim form,再約埋時間follow up consultation就走啦。
  • 返去屋企附近食粥。

就係咁,我完成左照胃鏡加大腸鏡啦。照完之後都無咩唔舒服,一切如常。今日做埋最後覆診,安心晒。

利申,公司和自己買的醫保各自cover大部分。 我問過診所,如果唔係醫保包,要俾幾錢?姑娘報左個價- 胃鏡加腸鏡係HKD$16,000-20,000。結論:一份好的醫療保好重要,完。

重點:如果你有任何醫療上的疑問,唔確定自己有無需要照大腸鏡,或者點樣跟指示做準備(間間都唔同),請諮詢醫生尋求專業意見。





3 則留言:

  1. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  2. 照左有無發現d 咩??你係咩事要去照?

    回覆刪除
  3. 希望可以覆我EMAIL>< frankie32142005@hotmail.com 謝

    回覆刪除