2016年6月10日 星期五

〔慕尼黑〕德意志博物館的5件必睇館藏

精選 5 件必睇的德意志博物館展品 - 滿足對世界的好奇心

德意志博物館入口
德意志博物館 Deutsche Museum 是世界上最大的科學博物館,開放於1903年,全館共有6層、35個展區,每年迎接130萬訪客。

展覽內容包括阿爾塔米拉洞窟(古代洞窟)、無線電、天文學、陶瓷工藝、測時、計算機(電腦)、傳統發電、再生和潔淨能源、環境研究、測量、玻璃吹製、玻璃工藝、航空發展、博物館歷史、動力機械、船舶航海、數學、計量計重、冶金、微電子、礦業、樂器、納米和生物技術、海洋學、造紙、藥劑、物理、機械工具、玩具和兒童王國,還有一個天文館和聯邦總統獎特展。

係就係好多野睇,咁點解一定要來德意志博物館?因為⋯⋯


「德國的科學力是世界第一」(出自一動漫對白)(笑)

動漫的背景雖然係講緊納粹德軍(no offense),但德國一直以來都是多個科學領域的發展搖籃,尤其是物理、數學、化學和工程學。即使在二戰之前,德國已經在科學範疇比其他國家產出更多的諾貝爾得獎者,舉個例:最出名的德國科學家又點少得提出相對論的現代物理學家愛因斯坦(Albert Einstein)?

在館內走走逛逛了大半天,以下係我精選了5件個人認為必睇的展品/展區:

第5位  萊特兄弟的飛行者一號 (Historic Aviation區)

世界上第一次有載人飛行器可以持續並受控地進行動力飛行,就係由萊特兄弟 Wright brothers 在1903年發明的「飛行者一號」,成功完成人類由古至今一直不斷挑戰的飛行夢。飛機被認為係20世紀對人類影響最大的三大發明之一,另外兩樣係電視和電腦。

貼身啲講,飛機的發明對喜歡旅行的我們影響有幾深遠,想像一下「去歐洲旅行」呢件事,原本要用上幾星期的火車/船旅程大大縮短到十幾個鐘,將世界大大拉近,對喜愛旅遊的人唔係好有特別的象徵意義嗎?

飛行者一號模型

第4位  Enigma密碼機 (Computers區;Cryptology)

唔知你有無睇過電影《解碼遊戲 The Imitation Game》呢?有既話對呢一部德軍加密機應該唔會陌生。
電影故事簡介(節錄自Yahoo電影)
二戰期間,劍橋天才數學家圖靈 (班尼狄甘巴貝治 飾) 獲英軍秘密任命,試圖破解由納粹德國獨創,號稱世上最精密的情報系統─「Enigma」密碼機。性格孤僻的他終日埋首研究,只望盡快發明自動解碼儀器,過程遭遇重重挫折,幸好在聰敏漂亮的新成員 (姬拉麗莉 飾)的鼓勵下,圖靈主動打破和同僚的隔閡,最終合力研發出破譯敵方機密的裝置,促成二次大戰結束,超過1400萬人得以避開戰火,而世上首台電腦亦宣告在那刻誕生。然而這位解密專家,背後隱藏著不容於世的秘密,戰後多年,他竟遭揭發性取向而被英國政府入罪…
除左係對加快二戰結束有貢獻,圖靈為了Enigma 所創造的解碼機 Turing Machine 更被認為是首部現代電腦,成就非凡,好可惜因為保密協議,圖靈一直都只係好低調地專心做學術研究,做個無名英雄,後來卻因為性取向被當時英國政府迫害,直到1954年服藥自殺。

在2009年,有超過3萬人請願要求英國政府就當時的定罪向圖靈道歉;到2013年,英女王正式赦免1952年因同性戀行為被定罪的圖靈。

電影在2014年上映,飾演Turing的Benedict Cumberbatch真係做得好好,當時我入場睇到最尾真係眼濕濕。

故事由此開始⋯⋯

呢兩部Enigma亦係博物館精選Masterpieces系列的展品之一

第3位  高壓電示範 (Electric Power區)

其中一個最受歡迎的博物館項目- 高壓電示範 High-voltage demonstration - 每日會進行兩次示範,實驗包括製造閃電,和Faraday Cage(見下圖左上角個波),博物館職員會坐入Faraday Cage,吊到3米高再用幾十萬伏特的電壓擊中個圓波cage。放心!個cage入面係絕緣物料,職員完全安全無事。

實驗進行中
人造閃電

第2位  伽理略實驗室(Physics區)

唔係福山雅治咩?(喂)

哈哈~唔係日本個神探伽理略呀!Galileo Galilei 係意大利人黎架!伽理略被譽為現代科學之父,對物理學、天文學、數學和哲學的影響深遠。他完善了牛頓的運動定律(Newton's Laws)、改良遠望鏡、發明溫度計,還有支持哥白尼的日心說,不過呢個說法同當時羅馬教廷所講的地心說有衝突,教廷就判定他是異端人士,一直將佢軟禁係屋企。根據傳說,伽理略被迫放棄他的說法之前仍喃喃自語咁話:「E pur si muove.」(即係And yet it moves / 但地球仍在轉動)

這個仿伽理略實驗室旁更放置了幾個裝置,示範簡單物理,例如free fall重力加速度實驗、滑輪裝置系統等等。

伽理略其實唔係偵探呀!
均等加速運動學

第1位  採礦展區(Mine區)

WARNING:如果你有幽閉恐懼症,或者唔能夠忍受係黑暗的地底空間逗留超過半小時,建議你再三考慮入唔入去。

博物館的Mine展區係一個仿礦洞迷宮,真實呈現採礦場內部的情況,而且係單程路,一入去就要一直向前走晒整個展區為止,展線全長大約500米,兜兜轉轉,佔地3層,中間偶有正常的展廳展示展品。如果係略略急步快走再加少少時間影相睇下展品,大約要半個鐘先行得完。

因為好逼真,所以好推介大家來睇睇由古至今採礦業的變化和發展,由公元前到現代的採礦技術發展,同了解下其實有咩礦物會被採出來~

one of 礦井結構模型
一直向下行- 全個展區通風良好
如果走道無人,行行下見到呢個可能會嚇親
18世紀的波蘭鹽礦
可能因為電影影響,我成日覺得礦井呢啲路軌係過山車
重型採礦機械展示

講完呢5個令我印象最深刻的展區展品,其實好坦白講,整個博物館幾萬件館藏,必睇既又點會止得5件咁少呢?好多展區展品都值得細看架!我們逗留了大半日,覺得唔夠喉囉!

其他好正的展品仲有:

天文展區戶外部分-博物館本身的天文館亦係世界第一間天文館
飛機模擬器
上天下海
大大隻帆船
潛艇
重工機械
讀過物理的朋友應該認得呢個in series定或in parallel?
行一日都行唔完

德意志博物館 Deutsche Museum
地址:Museumsinsel 1, 80538 Munich
交通方法:搭S-Bahn到 Isabor 再步行至DM

2 則留言:

  1. 多謝你寫德意志博物館寫得咁詳細。因為我先識安排大半日去參觀。一般旅行書得2句,以為係好普通既博物館。睇完你呢d篇blog先知咁正。鍾意理科既人真係可以考慮去參觀。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝支持!希望你都參觀得開心過癮!

      刪除