2017年8月19日 星期六

〔西安〕華山的日與夜.夜爬華山睇日出 - Day 5.2-6.1

夜爬千尺上華山 日出東峰朝陽顯

華山百尺峽
上華山,論英雄!計劃去西安的時候,好偶然睇到一篇夜爬華山的遊記,好熱血好想挑戰自己,就有了夜爬華山睇日出的想法。有些東西你現在不做,可能這輩子都不會做,夜爬華山就係一例。

WARNING:呢條唔係新假期乜假期推介的輕鬆郊遊路線,真心高難度、真心講體能,如果你係香港都唔係做開運動行開山,我勸你都係搭纜車啦。行山最緊要量力而為!

「自古華山一條路」- 係登華山最傳統的路徑,係古時已經開闢、八十年代再修繕的上山路,登山客由玉泉院華山門出發,經千尺幢、百尺峡等著名景點,先登上最矮的北峰經蒼龍嶺再上金鎖關到東峰。

整條上山路線由玉泉院開始上到東峰觀日台全長約9公里,爬升1,600米,還未計回程落山喎!部分路段接近90度斜度需要拉住鐵鏈爬上去,比蚺蛇尖再要斜還要長,而且除非你原路折返或者行得到1,600米的北峰搭纜車,中途是無退出點的。如果你有志好似我地咁沿「自古華山一條路」攀登華山,建議你行返幾次蚺蛇尖八仙嶺,練一練體能先好上。

*另一條路為「智取華山路」,由解放軍建造,起點為北峰索道山腳站出發,長度比較短亦較少景點,無補給站。 

夜爬蒼龍嶺
完成了Day 5 日間行華山西上北下的行程,我和我朋友就將兩位母親大人安頓到在玉泉院預約好的住宿,再到隔離餐廳食個晚飯,好簡單咁食個炒飯,飲碗湯,休息一會。住宿樓下就係超市,我地買左乾糧、水和頭燈(但其實頭燈係無用過),晚上9點半準時出發。

出發啦!
繞過玉泉院靠右行/沿街小店行就會搵到一條斜路入口,由此路登華山。是夜天氣晴朗無乜雲,9:30pm山下氣溫23度,根據每上1,000米低10度的理論,山上即係大約10-13度。

出發時已經有好多人伴著,其實好熱鬧!
華山門 - 中間兩個影就係我和我個fd LOL
在呢一刻,我地還是幾精神!

經過五龍橋
廿四小時營業的售票處
到了檢票門,我們用返日間的票加上核對手指模,就可以二次進山。網上有帖話不可以二次進山,係錯的哦,我地就係成功的例子,華山的門票時效48小時。

沿斜路輕鬆上
沿途有好多補給站
行了1小時,到了第一關。

第一關
五里關,主要係要睇睇地圖
五里關距離東峰還有7公里,6,600幾級樓梯⋯⋯哈哈哈⋯⋯

莎蘿坪
經過莎蘿坪就又休息一下,玩下貓。到目前為止都還是斜路,但愈來愈斜啦。

華山真係好多貓,隻隻都肥肥白白!
我們無停留太耐,因為一停就開始覺得凍。

再上少少,我頂唔順啦我要食野!!!
臨上樓梯前,來到呢度,我要買條青瓜咬啦,10元3條。連皮青瓜咬到一半,味道有點澀,我原先以為係我揀得唔好的問題,呀媽後尾教返我原來青瓜要磨一磨先唔會澀,唔怪得之個時食落咁澀口啦!

仙姑橋 - 其實黑麻麻睇唔到啲乜
穿過第唔知幾多道山門
之後就繼續一路咬一路上啦,由呢度開始 - 全部都係樓梯,一直上到東峰都係樓梯、樓梯、樓梯。咬青瓜除了可以補充水份和營養(熱量就無乜啦),個口有啲野嚼下嚼下係會無咁眼瞓,原來非常有用。

又經過一個補給站啦
途經補給站啲老闆個個都會話自己係最平,最後一站呢口價,又會話仲有排未天光,依家上去會太早了,千祈唔好聽佢地亂吹,有需要就買,上山就要繼續上,因為只會愈行愈慢,根本好難預幾時去到山頂。

又一道山門
應該係景點,but wfc?
戲肉來啦!!
上完呢條樓梯就係大名鼎鼎的「千尺幢」。

千尺幢、百尺峡都安裝了會變色的路燈
戴好勞工手套,拉著兩旁鐵鏈就上啦!嗚呀!

上啦!
紅色的話會唔會太似road to hell?


千尺幢和百尺峡之間有個平台,平台上有間小店,雖然我地只係在此小休無光顧,但都好佩服老闆係呢個位開店,高處不勝寒,店內放著一箱箱水、紅牛和杯麵,個人就唔建議飲紅牛,刺激性好高,我驚心臟負荷不來。

百尺峽
可以睇到有幾斜

百尺峽個頂係一舊大大舊的驚心石,穿過就叫平心石
當你以為千尺幢、百尺峡已經夠難爬?老君犁溝先攞你命,一樣咁斜但還要長好多,傳說太上老君過此處,見無路可通,就牽來青牛一夜間犁成這條山溝。至今在西側的崖上仍有石溝赫然若犁槽。哈哈哈何不起扶手電梯呢?

老君犁溝
在老君犁溝selfie一張
由於條路好斜,千尺幢、百尺峡、老君犁溝,基本上你係拉住鐵鏈爬上去。

到了老君犁溝頂就好快到北峰紀念亭,見到「軍魂」呢塊碑,我就真係感覺到我的靈魂燃燒緊,就黎變軍魂。北峰紀念亭呢片小小的平地上亦有好多人休息緊,有啲應該係租左個帳篷休息。

嗚呀「軍魂」!
上到北峰,行左4小時多少少,其實都仲係預期之內。夜爬最困難的地方不在於體力足不足,而係眼瞓+寒冷+疲勞,三樣加埋才是最難應付,一不留神叉錯腳就係咁先。由北峰休息了一會兒就繼續上啦。

開始上擦耳崖
偶然向下望,原來已經行左咁多啦!有無感到好自豪?!!
爬呀爬
偶然向上望,你會睇到星星呀唔係,係上山的路燈,所以去華山夜爬係唔使帶頭燈
華山夜爬其實好好氣氛,好多人一齊爬、一齊氣喘、一齊笑,大家互相鼓勵。大媽大叔、年青伙子、還有父母帶住小朋友來,坐在樓梯上喘著氣講加油。其實條路啲樓梯鋪得又好,又有路燈又有補給,都係一條幾hiker-friendly的路線來的。

到蒼龍嶺啦!
日間行過小蒼龍嶺,可以想像真正的蒼龍嶺有幾驚險
夜晚爬蒼龍嶺就有好有唔好,好就係睇唔到幾高幾危險就會專心爬上去,唔好就係睇唔到幾高幾危險 (笑)。如果在日間望向蒼龍嶺,應該係會見到兩邊係懸崖峭壁,沿山脊而上一條窄窄的樓梯,一般只係會比人往上行;如果遊人係由上面行落來北峰,乖乖跟指示走的話應該會係走了另一條新建、無咁窄、無咁斜的靚靚樓梯路。

驀然回首,北峰就在燈火闌珊處。
經擦耳崖、蒼龍嶺上到金鎖關明明得1.5公里,但我們行了足足2小時,行極都未到,每一次轉彎以為柳暗花明快到了,誰知一次次希望,一次次絕望,還要睇住大媽都行得快過自己,真係慚愧……行了幾個鐘頭,整個人好熱,但流出黎的汗係凍,加上眼瞓,只能係靠意志繼續上。

是日日出係5:30am!
還未到金鎖關,就發現自己好似已經behind schedule,花了比預期多的時間。我有一刻以為我地真係會爬唔切上東峰,不過我地同自己講總之日出之前爬得幾多得幾多。好似大長今咁講,「無人可以教我放棄!」

到左金鎖關個時我感到好感動,感動到要即刻買條熱辣辣的烤香腸獎勵自己,嗚呀成嘴都係油,好香好幸福。

金鎖關
剩下來的路只有幾百米,不用一個小時就可以上東峰。

觀日台上一片攤屍
我到東峰啦啦啦啦!!
2017年5月25日凌晨4點33分,我地終於到左華山東峰觀日台啦!真係喊出黎!來到呢度已經有好多人霸定靚位睇日出,還有更多人已經好似攤屍咁攤左係度,我地在觀日台個看台上搵左個位坐低休息,將帶來的外套全部著晒上身保暖。

點知坐唔夠10分鐘,啲人就開始企返起身,因為東邊的天空剛剛開始見到光,啲人就起鬨,我真係想講粗口。呢一刻距離日出還有45分鐘。

有少少光就已經要企起身
我本來想堅持坐多陣,但四周的人都企左起身,為了我人身安全避免人踩人,我都係企返起身。見過南極企鵝圍爐取暖未?我們和周圍的登山客就好似企鵝咁痴埋一齊企到日出,足足企左一整個小時。

由於前面都有人,我都係睄左兩眼日出,同時用腳架叉住電話影相(又係我柒左我應該拎自拍棍而唔係拎三腳架,根本無位擺)。

南極企鵝圍爐取暖等日出
出來啦太陽!
感動。無限感動。我唔知講乜好。

望住旭日初升,突然明白,我征服的不是華山,而是自己。

媽呀我用了7小時燃燒青春換來的大大個日出!
感動完就要返回現實啦。我和朋友在觀日台的人山人海中浮沈了一會,凍到打冷震,心入面都好清楚以自己的體能是無可能行多兩小時落返北峰,所以決定經中峰取西峰索道離開。我見不少人繼續上南峰,表示心感佩服。其實計返我們前一日日間的路程(西峰上南峰再落北峰),已經算係目標達成架啦。

東峰條雲梯,日出先影返相
中峰
中峰通去西峰的路
西峰索道開早上7點,我們看完日出6點就來到售票處。不少人已經開始排隊,但我倆實在太累,就坐在售票處旁的樓梯上抱住腿就瞓著左,瞓到開門先去排隊買票下山。

西峰索道未開門
等買票
終於落山啦拜拜啦!
自己睇返啲自拍照,before & after,證明了年紀大左捱夜真係唔掂啦。由於已經係二次入山,老實講體能並非係最好的狀態,好在都足夠應付上山路程,我們一共用左7個小時由海拔400幾米的玉泉院爬升到2,100米的東峰,正常呢應該4小時到北峰、再加2小時上東峰,總共6個小時。

總之總之,再提一次,行山最緊要係量力而為,不要勉強,有需要就多休息休息啦~


點解會諗到要夜爬華山係因為睇左一篇螞蜂窩遊記:终到华山——夜爬团15小时爬上爬下的如梦旅程,华山自助游攻略- 蚂蜂窝,睇到好熱血,我都想趁年輕熱血一次。


裝備方面,大家可以參考上面的遊記,而以本人經驗,最重要、最重要、最重要的裝備係:
  1. (font size=100)錢!!(/font size=100)因為錢除左唔能夠補充你本身的體力,係可以解決所有以下的問題。
  2. 防風保暖大衣 - 最好係羽絨或者衝峰衣,即係防風防水行山三合一運動外套(唔明就淘寶search下啦),其實係必要既,即使係夏天都係,再唔係就山腳玉泉院比廿幾三十蚊租一件,山上租大衣就50元一件,我著左羽絨背心和幾件長袖衫外套都係唔夠暖,只係好勉強唔會凍親。根據每上1,000米低10度的理論,山頂2,100米,得大約攝氏10度,加上大風,又累,保暖變得尤其重要。
  3. 勞工手套- 拉鐵鏈防鐵鏽味
  4. - 2L夠啦,唔夠就買啦~最好帶埋熱水。
  5. 小食 - 帶定啲energy bar/power gel,高熱量的食物,唔夠可以買~
  6. 衣著 -  普通運動衫長褲運動鞋就可以(港女Sportsbra都係keep返係件衫入面啦)
  7. 雨衣 - just in case

Factbox:
華山景區旺季收費(成人價):華山入場費180元、保險10元、遊客中心到西峰索道站巴士費單程40元、西峰索道單程120元、北峰索道單程80元、北峰索道站回遊客中心巴士單程20元。再加上西安-華山的交通:西安北站至華山北站高鐵每人單程54.5元,華山北到遊客中心白牌車/的士20元一程。

離開華山個時都係搭高鐵走,想快點返到酒店洗洗睡,不過另有選擇可以係玉泉院直接搭大巴返西安,應該車程需時約2小時,但係車費我就不太清楚啦。


沒有留言:

張貼留言