2017年7月20日 星期四

〔西安〕陝西歷史博物館.參觀攻略-Day 2.1

「給我一天、還你千年」- 呢一句話其實放在陝博用都好合適~

陝西歷史博物館
來到古都的Day 2,正正式式開展西安的行程。要了解一個城市的歷史文化,最好就係去一去它的博物館。陝西歷史博物館就係最適合來了解這個十三朝古都的歷史背景的地方,歷史涵蓋面廣,而且入場係免費的。


雖然陝博的常設展覽係免費參觀的,但訪客要先到發票處取入場門票,還好我們來的當日不太熱,雖然條隊睇落好長,其實有一直係度向前郁,期間有大媽賣水賣小食,我地排左大約半個鐘,就入到博物館了。中午排下午入場票時還會好似主題樂園排隊咁會噴水霧降溫,真係唔話得。

當然,如果你好唔想排隊,又無網上預約喎,係可以用30大元買入收費展覽的門票的,咁就直接入場,睇埋免費+收費兩個展覽。呢度仲有一個價值300大元的壁畫展,土豪的朋友可以考慮。

呢條人龍我地排左半個鐘多少少
到啦到啦!
經安檢入到黎~注意,陝博係唔比帶自拍棍的!
陝博館藏豐富,覆蓋多個朝代幾千年歷史,除非你熟知三秦知識博古通今中史會考拿了個A,否則入到去都係一頭霧水,無從入手,根本唔知自己睇緊乜,所以要最有效率咁逛陝博,就係請講解員帶你走一圈,然後自己再行一圈。

請講解員盛惠人民幣100元,一位講解員最多可以帶十個人,每人湊個10元就可以 - 呢個時候唔好害羞,係展現你人品的時候啦!在請講解員的櫃檯前應該有好多都係有興趣拼團的人,主動問人拼個團啦!我地好好彩本身湊左4+4個人,去櫃檯拎籌時再遇到一對情侶想夾,佢地仲要已經手持住最快的一張籌,結果我地連等都唔使等就輪到講解員帶我地入去啦。

入門右手邊就係拼團請講解員的地方
我地一行十人,講解員向每人派左個耳機,方便聽講解。整個導賞大約45分鐘。由史前時期的藍田人講到春秋戰國、周朝禮樂,再到秦始皇統一六國,西漢皇朝生活,又講下唐朝女人的自由開放(最鐘意就係唐朝的展品,下文有講),加埋與西域經絲綢之路的交流(一帶一路?)等等。

左手邊呢位就係我們的講解員小姐,右手邊係15公噸重的石獅(無錯我淨係記得隻獅的重量唔記得來曆)
常設展覽主要cover 4個朝代 - 周、秦、漢、唐

以下係導賞團的snaps,只包含部分我記得的導賞內容。

由陝西的地理水土開始講起- 點解西安係古代首都?
由史前時代skip到商代 - 裝飾好fancy又無乜實際作用的餐具
車馬陪葬坑- 內裡有貝殻陪葬品- 即係主人好有錢,鑑定完畢!
尋秦記開始啦 - 好似項少龍咁來到秦朝啦
原來秦始皇係肥佬(?)
兵符-好意外地好細粒,形狀似四腳爬爬(是我在找茬嗎?)
秦朝強大的秘密就係先進的武器
呢度可以近距離地睇兵馬俑
以前啲人真係好心機整到個個唔同樣
導賞員話呢個係好無禮貌的姿勢,但唔知點解會造呢個俑出黎?
跪射俑- 個膝頭係青銅造喎~
盔甲 - 咁重點跑?
陝博常設展館有3個展廳,分左兩層,睇完兵馬俑,我們來到二樓。
到張騫通西域的西漢時期啦!

西漢的「鎏金銀竹節銅熏爐」
估你唔到again!!皇后玉璽咁細粒!!?
按資料講推測係劉邦老婆- 呂后之物。
P.S. 呂后係中國歷史上權力最大的女人之一,其他similar例子如慈禧和武則天。
以前送禮係一餅餅金咁送,真係好土豪(送比我啦!送比我啦!
門首
話說由於受到西域的文化影響,去到漢唐兩朝的藝術作品造型都比較浮誇、色彩亦好斑斕
浮誇如呢隻「鎏金鐵心銅龍」
講到盛唐時期的西安(長安城)大到痴線
彩繪陶馬x n
呢啲咁精緻的展品一般都有著非常高大上的名稱,例如呢個「四鸞銜綬紋金銀平脫鏡」。
到我最鐘意呢個展覽的一部分啦!!唐朝陶俑!

唐朝女權開放,女性除了以肥為美,還可以男性打扮出行,甚至騎馬
唐朝女人好貪靚,除左要胖胖咁樣,無論髮型定係妝容都好講究(見上圖牆上展版)
也許我在唐代也算是個美女⋯⋯哈哈哈哈哈哈⋯⋯

呢啲陶俑真係好正,表情趣怪,可以做meme!
My favourite: 金仔式拍手 (其實係「彩繪捧物女俑」)
唐朝女俑式拍手
係咪好似呢!!!!???呀呀呀金仔唔好黎捉我!!我對北韓無興趣架!!!

彩繪捧果盆女立俑
由一個唐朝貴族婦女個頭拆出來的頭飾
唐朝軍官
北宋- 真係好多陶俑(後來應該因為懶技術好左?,好多陶俑都係一樣樣)
這是一個由底部入水的五代茶壺
「耀州窰青釉提梁倒注壺」
你會在西安街上發現無數個呢個茶壺的劣質A貨,賣你幾十蚊一個,手工當然無得同真呢個比,壺口隻飲奶小獅子幾得意。

鍾山石窟
(寫博物館真係好累⋯⋯)

好快咁就一個圈啦!幾千年的歷史濃縮到1小時都無,你可以想像講解員會講得有幾快,所以呢,真係「說好普通話,開創新天下」*。*以前香港政府推廣普通話教育的slogan。練一練聽說能力先好來join團。

當然,你亦可以租導覽器,或者自由入黎行下睇下。我們大約逗留了2個小時就離開去下一個景點- 大唐芙蓉園~


陝西歷史博物館
網站:www.sxhm.com(可以網上預約門票,請自行研究)
開放時間:9am-5:30pm(淡季11月-3月); 9am-6pm(旺季4月-10月); 逢星期一休館
交通:建議搭巴士前往(google map都幾準)


旅遊日期:2017年5月21日


延伸閱讀:

其他精彩旅程:

沒有留言:

張貼留言